Schimbare importantă la WhatsApp: ce soluție a găsit Facebook pentru a face alți bani de pe urma ta

de: Ciprian Ioana
23 10. 2020

Facebook deține în acest moment mai toate aplicațiile care contează pentru utilizatori: Messenger, Instagram și WhatsApp. Și caută, evident, să facă bani de pe urma tutoror.

Facebook a găsit o metodă pentru a câștiga bani și de pe urma WhatsApp, un serviciu extrem de popular, dar care nu producea deocamdată mare lucru. Rețeaua de socializare nu a fost nevoită să inventeze roata, pentru că a preluat pur și simplu funcțiile implementate deja pe alte platforme pe care le deține.

Astfel, WhatsApp se transformă și într-o platformă de shopping. Practic, vei putea comanda diverse produse direct din ferestrele de chat.

WhatsApp se transformă și-n platformă de shopping

După modelul Instagram, companiile vor putea vinde produse direct în WhatsApp. Nu se știe de când se va întâmpla acest lucru, dar e clar că schimbarea va avea loc.

Deocamdată, Facebook a venit doar cu un scurt clip în care-și prezintă intențiile pentru WhatsApp.

De precizat că trebuie să te aștepți la mai multe schimbări atunci când utilizezi WhatsApp. Iar unele dintre ele e posibil să-ți facă experiența neplăcută. De exemplu, ai putea primi diverse mesaje de marketing de la companii, ți-ar putea apărea multe reclame și practic vei fi bombardat de astfel de campanii.

Dar Facebook știe că asta nu e o problemă. A făcut așa și pe rețeaua proprie și pe Instagram. Și lumea n-a părăsit aceste platforme. Posibil să nu o facă nici în cazul WhatsApp.

Specialiștii au atras deja atenția în repetate rânduri că WhatsApp nu are acces la conținutul mesajelor pe care le trimiți – datorită criptării end-to-end – însă colectează orice alte informații. Informații care ajută odată cu funcția de shopping. Conform politicii sale, acestea includ informații despre activitatea ta, inclusiv interacțiunile cu alți utilizatori ai serviciilor lor, cât și frecvența și durata activităților și interacțiunilor tale.

În mod concret, WhatsApp nu știe despre ce vorbești, dar știe unde vorbești, cu cine și pentru cât timp.